marektingstrategie6

Marketing master class
van strategie tot implementatie

Schrijf jouw marketingplan. Ontwikkel een heldere visie en meetbaar resultaat. In deze opleiding leren we hoe je een heldere visie voor je bedrijf creëert en jouw marketinginspanningen effectief omzet naar meetbare resultaten.

7 halve dagen

WELL COMMUNICATIONS
GUIDO GEZELLELAAN 18, 8880 ROESELARE

€2850 per deelnemer,

Meer over deze opleiding

Reserveer jouw plaats voor deze opleiding

vanessa ronquetti

Dit zal je leren

Veel kmo’s beschikken op vandaag niet over up-to-date marketingskills en/of een glashelder communicatie- of marketingplan. WELL ontwikkelde daarom, vanuit meer dan 22 jaar ervaring én de nood van de kmo-markt, een methodiek en tools om zelf aan de slag te gaan met jouw marketing. In de masterclasses gaan we aan de slag op een persoonlijke & interactieve manier. Doel van dit seminarie: jouw bedrijf krachtig op de kaart zetten en begeleiding geven om op een structurele en pragmatische manier marketinginspanningen om te zetten naar effectieve verkoop.

Finaal ben je in staat om je eigen marketingplan op te stellen en te implementeren in je bedrijf.

Een opleiding in 6 delen

Theorie, cases, inspiratie

Deel 1: communicatiemodel en customer centricity

We leven in een steeds sneller accelererende wereld waardoor we heel vaak de echte focus, onze klant, uit het oog verliezen. Hoe beslist die klant, wat zijn de fricties en hoe zorg je voor retentie leren we aan door het inzetten van ons eigen communicatiemodel.

workshop - gesplitst in 2 sessies

Deel 2: Company Mapping

De Company Map: met deze tool krijg je een helder beeld van jouw bedrijf en zijn sterktes. Je definieert oa jouw merkbelofte, onderscheidend vermogen en jouw ‘waarom’ of relevantie. Dit document zorgt er voor dat alle neuzen in jouw bedrijf in de juiste richting staan en iedereen dezelfde taal spreekt. Nadien ga je hiermee aan de slag en maak je je eigen Company Map. In het tweede deel van deze workshop deel je de company map met de groep en sturen we bij.

workshop

Deel 3: Buyer persona’s

Met een Buyer Persona-oefening reduceer je jouw ganse klantenportefeuille tot een aantal archetypen en maak je een secure omschrijving van ‘de aard van het beestje’. Wie zijn ze, wat hebben ze graag? Wat moet je vooral niet doen bij hem of haar? Kortom, hier maak je echt kennis met jouw klant door een heel empathische oefening te doen. Nadien ga je hiermee aan de slag en maak je jouw Buyer Persona’s op (5-tal)

workshop

Deel 4: Customer Journey

Aan de hand van de Buyer Persona’s gaan we vervolgens met de Customer Journey oefening aan de slag en krijgen we inzicht in het beslissingsproces van onze doelgroep. Hierdoor zijn we in staat onze campagnes optimaal af te stemmen op hun werkelijke behoeften en dus sneller en beter te converteren. Nadien ga je hiermee aan de slag en maak je jouw customer journey op (5-tal).

workshop

Deel 5: Strategy map

Elke succesvolle actie start steevast met een goed onderbouwd plan en eindigt met direct meetbare resultaten, maar hoe begin je daaraan? Om dit zo helder mogelijk te krijgen kun je aan de slag met de Strategy Map die je bedrijf en je marketing mee richting zal geven.

workshop

Deel 6: Metrics & dashboarding

In dit laatste deel pitcht elke deelnemer zijn Strategy Map en gaan we dieper in hoe je de effectiviteit van je plan kunt meten. Een goed plan is alomvattend en doordacht, maar dient in functie van wat werkt en wat niet, constant bijgestuurd te worden. In deze workshop leren we over A/B testen, beschikbare tools en dashboarding.

WELL teamfoto 44 1

“Doel van dit seminarie: jouw bedrijf krachtig op de kaart zetten en begeleiding geven om op een structurele en pragmatische manier marketinginspanningen om te zetten naar effectieve verkoop.”

Nic Vermaut is ondernemer en zaakvoerder van WELL Communications, communicatiebureau sinds 1999. Als marketing- en communicatiespecialist werkt Nic al meer dan twintig jaar strategische groeiplannen uit voor kmo's en ontwikkelde hij campagnes voor oa Heinz, IKEA, Cécémel, Callebaut, Goddeeris, Claessens, Mazda, Nippon Shokubai en vele andere.

Schrijf je in voor deze masterclass

Schrijf me in
Naar overzicht
Deel bericht