Wat Wel Werkt
Er is een groeiende vraag van consumenten naar merken die verder gaan dan alleen het verkopen van hun producten. Steeds meer mensen willen hun geld besteden aan bedrijven die een positieve impact hebben op de wereld.
Vijf duurzame pijlers voor impactvolle onderneming
Het boek "Wat Wel Werkt" van Nic Vermaut neemt je mee op een reis door de wereld van purpose marketing, waar je leert hoe ondernemingen hun bedrijfsdoelen kunnen verbinden met een hoger doel dat ook de maatschappij ten goede komt. De vijf pijlers voor een impactvolle onderneming worden steeds aan de hand van concrete voorbeelden uitgewerkt.
In de komende tien jaar zal de wereld getuige zijn van meer disruptie dan ooit tevoren. Denk hierbij bijvoorbeeld maar aan de energieshift, de inburgering van artificial intelligence, de groeiende automatisering en het toenemende belang van de deeleconomie.
Ook bij de consumenten zien we grote veranderingen. Meer en meer zijn zij op zoek naar authentieke, emotionele en loyale relaties met bedrijven die dezelfde doelen nastreven.
Voor de ondernemer zorgt dit natuurlijk voor een grote uitdaging: wie zich niet aanpast, loopt het risico om keihard ten onder te gaan.
In het boek "Wat Wel Werkt" schept Nic een kader voor de ondernemer van de toekomst. Centraal hierbij staat steeds het “hart” ofwel de purpose van de onderneming: "Wat wil je als onderneming bereiken, los van je financiële doel?". Eens je als onderneming jouw unieke purpose hebt gevonden, kan je hier ook jouw volledige marketingstrategie op afstemmen.
Er zijn vijf duurzame pijlers die hierbij essentieel zijn en die de basis van het boek vormen:
- Passioneel ondernemen
- Bewust ondernemen
- Waardevol ondernemen
- Betekenisvol ondernemen
- Duurzaam ondernemen
Door middel van boeiende verhalen en praktische voorbeelden van succesvolle merken, onthult het boek hoe purpose marketing kan leiden tot duurzame merkgroei. Het legt uit hoe merken loyale klanten kunnen aantrekken en hun marktaandeel kunnen vergroten door zich te richten op een hoger doel.
Of je nu een consument bent die bewust wil winkelen of een professional die geïnteresseerd is in het begrijpen en implementeren van purpose marketing, dit boek biedt een waardevolle bron van kennis en inspiratie.
Koop het boek“Echt een aanrader! Goesting om mijn eigen purpose nog eens grondig neer te pannen. Dankjewel voor jouw ongelofelijke bron van inspiratie, het wakkert mijn vuur nog meer aan.”
Phebe D'hondt
overondernemers.be
“Aan jou de keuze om dit boek met de nodige aandacht te lezen, en de boodschap tot ju te nemen. Ik raad het je vurig aan. Je zal er een beter en gelukkiger mans van worden”
Michaël Boudry
Advocaat
“Wat Wel Werkt geeft me energie en blijft me inspireren om verder te blijven doen”
Koen Van Pottelbergh
Impact ondernemer
Inspiration newsletter
Ontvang maandelijks gratis inspiratie die jou echt vooruit helpt
Meer dan 100 ondernemers lieten zich al inspireren door onze nieuwsbrief.