Case

Biodak: Een nieuw merk dat de markt verandert

Websitevisuals 01

Van strategie naar relevantie.

Vaak geclaimd en snel in de mond genomen en intussen uitgegroeid tot buzzword, maar wat is dat nu Strategie?
Strategie is in elk geval meer dan even nadenken over hoe je website er moet uitzien of welke het passende kleur in je branding moet zijn.
Strategie start bij ons met de zoektocht naar echt het verschil maken en een relevante oplossing brengen naar jouw klant, markt en maatschappij.
Met EMC Greenroofs hadden we het helemaal getroffen en kregen we de ruimte om samen met de klant op zoek te gaan naar het onbenut potentieel of die verborgen schatten die elk bedrijf heeft, maar vaak overschaduwd worden door voornamelijk operationeel hard werken.

Websitevisuals 02

Van aanbieder naar gamechanger.

Even schetsen waarover het hier gaat. EMC is een pur sang familiebedrijf van rasechte ondernemers die het gewoon zijn om met de botten in de aarde staan. In dit geval mag je dit wel heel letterlijk nemen.

Vader Dirk Callens maakte carrière als gerenommeerde tuinaannemer en rolde via een opdracht binnen in de wereld van de groendaken. Omdat het streven naar excellentie in het bloed van de familie Callens zit en een groendak nu éénmaal groen moet zijn en blijven, startte de zoektocht naar de meest optimale voedingsbodem.

De basis werd gevonden in lavasteentjes gewonnen uit de beste lagen van het Eifelgebergte. Constante R&D en verrijking met micro-organismen resulteerden finaal in een samenstelling die zijn gelijke niet kent.

Het resultaat werd een bodem die niet alleen zorgde voor meer diversiteit aan planten, maar bovendien gezond en groen bleef het hele jaar door.

Dit product verdient meer.

Vanuit de brainstormsessies die we met de klant organiseerden werd meteen duidelijk dat dit ‘hors catégorie’ was en dus ook zo moest aangepakt worden. Dit product verdiende niet om zomaar in het rijtje te staan van andere, concurrerende aanbieders. Er echt uitsteken was dus de boodschap.

Hoe pak je dit aan?
Simpel, start bij de basis en creëer een sterke brand waardoor je in de awareness-laag (of eerste 6 seconden dat je in contact komt met het product) al meteen het verschil voelt en ziet.

We kozen er dus voor een nieuw product onder een onderscheidende naam op de markt te lanceren en van hieruit meteen aandacht te claimen.

Biodak was geboren.

Biodak is niet zomaar een groendak, maar de next level (letterlijk) in groendaken. Met de naam mikten we niet alleen op een duurzamer aspect, maar tevens op de rijke biodiversiteit die we konden bieden. Onze daken zijn dus gezonder, groener en veel kleurrijker dan eender welk alternatief. Toegevoegde waarde dus voor onze klant, de natuur en dus de wereld. Iedereen wint.

Vanuit onze strategische sessies naar de ideale klant werd bovendien snel duidelijk dat we dienden te mikken op twee specifieke doelgroepen: architecten en projectontwikkelaars. Alle ingrediënten voor ons marketingplan vielen meteen op hun plaats.

Yellow Attractive Shocking Fact You Tube Thumbnail

Geïntegreerde en gerichte aanpak.

De volgende uitdagingen bij het lanceren is starten met ‘een bang’ en meteen in het hart van de ideale doelgroep geraken. Met een goed uitgekiende direct mailing bezorgden we een originele plantenpotje gevuld met onze voedingbodem en een zakje bloemenzaadjes. Opdracht: zet dit op je bureau geef het liefde en water en geniet van het resultaat.

Bovendien werden de respondenten vriendelijk uitgenodigd voor een fijne middag waar we haarfijn uit de doeken deden hoe zij als architect en projectontwikkelaar echte landmarks knden creëeren en meteen ook meebouwden aan een duurzamere, groenere wereld.

Nood aan een sterke (employer) brand?

Heb je zelf ook nood aan een unieke employer brand om de juiste medewerkers aan te trekken en echt gegeerd worden als werkgever? Contacteer ons vandaag nog of boek een inspiratiesessie en ontdek de kracht van een inspirerende brand.

Contacteer ons

Bekijk onze andere cases

Inspiration newsletter

Ontvang maandelijks gratis inspiratie die jou echt vooruit helpt

Meer dan 100 ondernemers lieten zich al inspireren door onze nieuwsbrief.