Case

Nieuwe branding voor gemeente Hooglede

brandingstrategie Hooglede WELL

Marketing en een goeie strategie dient altijd te vertrekken vanuit een differentiërende propositie. Dit geldt voor elke organisatie en dus ook voor gemeentes. Citymarketing is geen hol begrip, maar is je stad of gemeente zo authentiek mogelijk profileren met de eigen sterktes en de unieke identiteit.

Schermafbeelding 2022 09 28 om 11 41 17

Samen met een dedicated team van de gemeente gingen we aan de slag met ons brandingtraject om vanuit de waarden het DNA te vertalen naar een passende identiteit. Vanuit de talrijke workshops en diepte-interviews merkten we een bepaalde trotsheid vanuit zowel de inwoners als het beleid op de gemeente. Die trotsheid zorgde niet alleen voor verbinding, maar bovendien een drive om de dingen beter te doen en dit ook constant vast te pakken. Onze waarden werden meteen wel heel duidelijk: verbinden, ondernemen en trotsheid.

Dat dit geen holle slogans waren bleek al snel uit opmerkelijke cijfers uit gecertificeerde audits. 78% meer naschoolse opvang dan de buurgemeentes. 86% meer tevredenheid en maar liefst 89% meer geluksgevoel bij de inwoners. De lat lag dus werkelijk heel hoog bij Hooglede en deze vertaalden we meteen naar onze merkbelofte. De merkbelofte is wat echt onderscheidend is, wat je kan claimen en beloven aan je doelgroep. De atypische slogan “ Graag gedaan” onderstreept het ondernemerschap en de passie vanuit het beleid.

Schermafbeelding 2022 09 28 om 11 42 55

Om alle neuzen finaal in dezelfde richting te krijgen ontwierpen we interactieve guidelines en campagnemateriaal zodat elke stakeholder van de gemeente hiermee aan de slag kon.

Schermafbeelding 2022 09 28 om 11 41 37

Bekijk onze andere cases

Inspiration newsletter

Ontvang maandelijks gratis inspiratie die jou echt vooruit helpt

Meer dan 100 ondernemers lieten zich al inspireren door onze nieuwsbrief.