De neuzen in dezelfde richting krijgen, zo doe je dat.

In een tijd waarin alles in sneltreinvaart evolueert, is het cruciaal om een duidelijke boodschap en een samenhangende bedrijfsidentiteit van onschatbare waarde. Wat jouw klanten over jou en jouw bedrijf vertellen, en wat jouw medewerkers delen tijdens informele gesprekken, zijn belangrijke indicatoren van hoe jouw organisatie wordt waargenomen.

Maar wat vertel jij zelf over jouw bedrijf? Wat is jouw pitch? Het in lijn krijgen van al deze aspecten vereist aandacht en betrokkenheid.

20230712 2

In deze blog vertellen we jou hoe je een consistent verhaal kunt creëren, zodat zowel jouw klanten als medewerkers dezelfde boodschap over jouw bedrijf uitdragen.

Wat vertelt jouw klant over jou en je bedrijf? Wat zegt je medewerker over jou op café of thuis?

En jij? Wat vertel jij over je bedrijf of aanpak? Wat is jouw pitch?

Neem even de proef op de som, vraag het na en ontdek welke nuances er zijn of misschien ontdek je dat deze wel helemaal verschillen.

Het helder krijgen van een consistent verhaal, zodat zowel klanten als medewerkers hetzelfde vertellen, vereist zorgvuldige communicatie en betrokkenheid.

Met volgende 8 stappen helpen we je op weg.

📢 Definieer je kernboodschap: Ga terug naar de basis van je bedrijf – je missie, visie en purpose. Hier vind je de essentie van wat je wilt communiceren. Je visie is wat je met je bedrijf in de wereld wilt bereiken, terwijl je missie beschrijft wat je dagelijks doet om dat doel te realiseren. Je purpose is het diepere waarom achter alles wat je doet

🤝 Betrek je medewerkers: Laat je team deel uitmaken van het proces. Organiseer workshops waarin je samen bespreekt wat je bedrijf uniek maakt en waar het voor staat. Vraag om hun input en ideeën.

💪Creëer een manifest: Vertaal de inzichten uit de brainstormsessies naar een bedrijfsmanifest. Dit document vat de kernwaarden en boodschap van je bedrijf samen.

🤲Vraag een commitment: Een commitment is een krachtige belofte en impliceert serieuze verplichting en doorzettingsvermogen. Als teamleden het manifest ondertekenen, doen ze dit vanuit deze intentie.


🎓 Training: Zorg ervoor dat iedereen de kernboodschap begrijpt en uitdraagt. Leef het voor en toon hoe het moet.

🗣️ Feedback klanten: Klanten zijn waardevolle bronnen van inzicht. Luister naar wat ze zeggen en hoe ze je bedrijf zien. Gebruik hun feedback om je boodschap aan te passen en te verbeteren.

🎙️ Definieer een duidelijke pitch: Werk aan een beknopte en overtuigende pitch die je medewerkers kunnen gebruiken om anderen te vertellen waar je bedrijf voor staat. Oefen deze pitch regelmatig, zodat deze consistent wordt overgebracht in de praktijk.

📱Draag ze uit: Zorg ervoor dat je externe communicatie, zoals marketingtools, social media en website, de kernboodschap weerspiegelt. Consistente branding draagt bij aan het opbouwen van een herkenbaar imago.

Nee het is niet zo moeilijk, maar het vereist wel inspanning en vooral de tijd om dit nu eens en voor altijd goed te doen.

Hulp nodig?

Samen met je team gaan we een hele dag aan de slag in een inspirerende omgeving om aan de identiteit van jouw bedrijf te bouwen. In deze workshop gaan we gezamenlijk op zoek naar jouw unieke propositie en creëren we een helder beeld.

Na deze workshop gaan jullie naar huis met een duidelijk verhaal en een manifest dat de basis vormt voor je marketing- en salesverhaal.

20230712 5

Programma

  • 08:30 - Ontvangst met ontbijt
  • 09:00 - Audit en helikopterview
  • 11:00 - Waarden oefening
  • 12:00 - Lunch
  • 13:00 - Missie en Visie
  • 16:00 - Purpose en Manifest
  • 18:00 - Afsluiting
Schrijf je in voor de elevator pitch workshop

Op zoek naar meer inspiratie?

Ga samen met Nic, onze marketingstrateeg, aan de slag. Tijdens deze 1u durende sessie leggen we een aantal blinde vlekken bloot en gaan we na waar jij vandaag op kan schakelen.

Boek een gratis sessie

Inspiration newsletter

Ontvang maandelijks gratis inspiratie die jou echt vooruit helpt

Meer dan 100 ondernemers lieten zich al inspireren door onze nieuwsbrief.