Hoe win je 'the war for talent' in 2023?
Door de krapte op de arbeidsmarkt is recruitment een uitdaging waar onze klanten vaak tegenaan lopen en waarin we hen graag ondersteunen. Employer branding is dat wat jouw bedrijf interessant maakt voor potentiële medewerkers én voor je huidige werknemers. Meer dan ooit bepaalt een sterk employer brand het succes van je bedrijf. Employer branding is een fundament, maar vergt een doordacht plan dat door de hele organisatie gedragen wordt en aansluit bij jouw bedrijfswaarden.
Zo pak je het aan in 4 stappen
1. Employer branding
Een sterke employer brand is essentieel voor je begint te recruteren. Begin met jouw ‘why’: waarom doet jouw bedrijf wat het doet? Hoe eenvoudiger je die vraag kan beantwoorden, hoe beter. Heb je dat helder? Communiceer dan ook vanuit je employer brand.
2. Recruitment
Om jouw unieke doelgroep te definiëren zijn er gelukkig handige hulpmiddelen. Breng met employee persona’s de verschillende doelgroepen in kaart. Wie zijn ze? Wat drijft hen? Zoek het ook niet onnodig ver en vis in jouw eigen vijver: die is er altijd.
3. Interne communicatie
Streef met je interne communicatie naar betrokkenheid en verbinding. Doe dat met een duidelijk plan, op regelmatige basis en met ruimte voor dialoog. Zorg voor heldere objectieven en denk ook hier vanuit de ‘why’ van je bedrijf.
4. Meet en stuur bij
Zijn je doelstellingen duidelijk bepaald? Maak dan gebruik van alle beschikbare hulpmiddelen om ze te meten en bij te sturen. Denk daarbij niet alleen aan clicks maar ook aan het engagement van je bestaande medewerkers.
Wil je de juiste medewerkers aantrekken en het engagement van je medewerkers vergroten?
Met onze strategische tips, handige tools en cases in dit e-book kan je zelf aan de slag gaan om jouw employer brand te ontwikkelen, je interne communicatie te verbeteren en doelgericht te rekruteren.
Download het e-bookInspiration newsletter
Ontvang maandelijks gratis inspiratie die jou echt vooruit helpt
Meer dan 100 ondernemers lieten zich al inspireren door onze nieuwsbrief.