Case

Elke beurseditie kent een significante groei

BUSWORLD

Busworld is een internationale beurs die normaal elke twee jaar plaatsvond in Kortrijk. Editie na editie groeide de beurs waardoor Busworld Kortrijk uit zijn voegen barste. In 2019 verhuisden ze daarom in de schaduw van het Atomium naar Brussels Expo. Busworld wordt niet enkel in België georganiseerd, Busworld International richt ook beurzen in in Turkije, Colombia, China, Rusland en India.

Een ijzersterke brand & onmisbaar voor de sector

Busworld is dé referentie voor de bus- & coachindustrie. Hierdoor hebben ze nood aan een coherente huisstijl en doordachte communicatie-acties.
Voor elke editie wordt een nieuwe brand visual ontworpen die past binnen de identiteit van Busworld. Deze visual wordt niet enkel geïmplementeerd in alle communicatiemiddelen, ze worden ook na de launch in Brussel uitgerold naar alle ander internationale beurzen.
Op die manier bouwt Busworld elke editie opnieuw verder aan het vertrouwen met hun verschillende stakeholders, van internationale federaties en niche experts tot busbouwers en liefhebbers.

Busworld 2021

Bus people on the move

Busworld is een échte community, waarin iedereen iedereen kent. Zo'n 40.000 bezoekers uit 143 verschillende landen komen afgezakt naar het epicenter van de buswereld: Busworld Europe. Ze noemen zich ook wel bus people. Busworld brengt alle professionals uit de buswereld op de baan om hun kennis en expertise te delen. Met deze verbindende gedachte ging WELL aan de slag en ontwierp voor 2021 deze campagne visual.

WELL case busworld gevel

Wat heeft onze doelgroep nodig?

Busworld durft zichzelf telkens in vraag te stellen en vrààgt werkelijk aan hun doelgroep(en) waar ze extra kunnen schakelen. Deze open mindset en durf om te innoveren geeft hen net die marktleiderspositie. Ondertussen is er reeds een draaiboek waar er vòòr, tijdens en na de beurs op geschakeld moet worden en dit in functie van hun buyer persona.

Slimme tools

De website wijzigt organisch in functie van belangrijke mijlpalen en fungeert als een belangrijk conversiepunt in de communicatie met hun stakeholders. Hierdoor worden slimme tools ingezet, koppelingen gemaakt,... waardoor we steeds betere inzichten krijgen in de noden van ons netwerk. Dit stelt Busworld in staat om hierop te antwoorden en de communicatie op af te stemmen.

Ook nood aan een (re)branding op maat?

Bekijk onze andere cases

Inspiration newsletter

Ontvang maandelijks gratis inspiratie die jou echt vooruit helpt

Meer dan 100 ondernemers lieten zich al inspireren door onze nieuwsbrief.