Case

Smilemaker campagne levert nominatie op voor meest human communicatiecase

Case WELL Bellewaerde employerbranding

Ben jij Bellewaerdig?

Bellewaerde dat zijn attracties-, dieren- en natuurpark in één. Jaarlijks ontvangt dit fijne familiepark net geen miljoen bezoekers per jaar en heeft dus heel veel medewerkers nodig om alles in goeie banen te leiden: van operatoren van attracties tot mensen voor de diverse shops, loketten, catering, onderhoud,… Naast een pak vaste medewerkers zijn er bovendien meer dan 100 seizoensmedewerkers nodig die het park helpen draaien in het topzomerseizoen. Het spreekt voor zich dat de aantrekkingskracht van een dergelijk werkplaats groot is. En toch recruteren ze bij Bellewaerde het jaar rond omdat ze alleen op zoek zijn naar die ene unieke medewerker. Deze die tevens de waarden van het familiepark van nature ook heeft. Wij gaven het de naam: ‘de bellewaerden’.

marektingstrategie11 WELL

Smilemakers geven het beste van zichzelf!

In diverse workshop zijn we samen met de klant in ‘de bellewaerden’ gedoken en zijn we op zoek gegaan naar onze werkgeversbelofte of wat maakt Bellewaerde en zijn mensen nu echt uniek.

Onze strategen zijn hier mee aan te slag gegaan en hebben naast de EVP (Employee Value Proposition) tevens een unieke karaktereigenschap kunnen detecteren die de ideale werknemer bij Bellewaerde van nature heeft. We ontdekten dat de drijfveer om dagelijks het beste van zichzelf te geven bij Bellewaerde zat in de energie die ze krijgen door mensen gelukkig van een attractie te zien komen of mensen met een brede glimlach door het park te zien lopen. Van hieruit hebben wij een unieke employer brand ontwikkeld.

‘De Smilemakers’ waren geboren. Vanaf toen werd iedere medewerker bij Bellewaerde een Smilemaker of hij of zij die de eigenschap heeft mensen te laten lachten.

Smile :-) Haal jij jouw grootste glimlach boven?

Om de employer brand echt een gezicht te geven heeft onze fotograaf elke huidige medewerker met zijn breedste glimlach in beeld gebracht temidden zijn of haar biotoop in het park. Deze krachtige visuals dienen nu als basis om op zoek te gaan naar die enige echte collega Smilemaker. Dit concept vertaalden onze designers naar diverse dragers en campagnes zowel offline als online.

Schermafbeelding 2022 08 17 om 12 08 46

UPDATE: Nominatie voor meest human communicatiecase

In juni 2021 vernemen we dat deze Smilemaker campagne voor Bellewaerde als inzending voor Let's Talk Human enorm in de smaak valt. Dit zorgde voor een nominatie samen met 4 andere sterke bureaus in Vlaanderen en streden 5 dagen lang om de award van meest human communicatiecase binnen te halen. Er is ook een podcast opgenomen met onze strateeg en founding father Nic, die de case en het menselijk aspect binnen marketing, maar ook binnen zijn professioneel leven bij WELL bespreekt. Die vind je hier terug.

Nood aan een sterke (employer) brand?

Heb je zelf ook nood aan een unieke employer brand om de juiste medewerkers aan te trekken en echt gegeerd worden als werkgever? Contacteer ons vandaag nog of boek een inspiratiesessie en ontdek de kracht van een inspirerende brand.

Contacteer ons

Bekijk onze andere cases

Inspiration newsletter

Ontvang maandelijks gratis inspiratie die jou echt vooruit helpt

Meer dan 100 ondernemers lieten zich al inspireren door onze nieuwsbrief.