Case

Hoe domineren in een verzadigde markt? Zo schakel je cowboys uit!

MOSMONSTER LOGO NIEUWE BASELINE

Mosmonster: Differentiatie is key

Mosmonster is de absolute specialist in reinigen en ontmossen van daken (en gevels).
Gegroeid als niche-activiteit uit dakspecialist Cauwelier heeft Mosmonster, met meer dan 30 jaar ervaring, heel wat expertise opgebouwd zowel naar aanpak als naar producten en kennis toe.

Ze realiseren zowat 500 daken per jaar, wat ze marktleider in Vlaanderen maakt.

Ontwerp zonder titel 12

Luid roepen helpt niet

De markt waarin ze zich bevinden is zeer concurrentieel en bevat niet altijd kwalitatieve spelers.
iedereen probeert om het luidst te roepen en het is telkens opnieuw dringen om de meeste aandacht en de meeste leads binnen te halen.

Die koppositie nemen is haalbaar, maar die behouden zal steeds meer intensieve inspanningen vragen. Het uiteindelijk resultaat is dat we meer en meer marge verliezen en moeten inboeten op de kwaliteit van ons aanbod.

Strategy first

Uit de strategische sessies die Mosmonster bij ons volgende blijkt dat een duidelijke differentiëring en ‘andere-aanpak’ ons het verst zal brengen.

Wat is onze relevantie, wat dragen wij bij tot een betere wereld? Wat is onze toegevoegde waarde en waar zitten de toegevoegde waarde zoekers?
Dit lijkt ons een lange-termijn-strategie en focus.

Monster on a mission

Het marketingplan van Mosmonster bestaat uit verschillende lagen.

Awareness:

  1. Positionering verscherpen
    Wat Mosmonster onderscheidt van de concurrent is hun grondige dakdiagnoses.
    Met meer dan 30 jaar ervaring in de dakwerken hebben we een grote stap voor op hun concurrenten. Maar op vandaag was dit niet steeds duidelijk.
    Met de nieuwe profilering ‘pioniers in dakontmossing’ profileren we ons meer als marktleider.
  2. Conversie:
    Omdraaien van de sales funnel - Referral marketing
    We beschikken over een sterk netwerk van influencers (zelfstandige die ons aanbevelen) ‘Dakmakkers’.
    Wat als we dit netwerk kunnen inzetten? We maken van deze én onze klanten ambassadeurs.
Ontwerp zonder titel 13

Referral marketing: Community

De grootste uitdaging is 'top of mind' blijven bij deze zelfstandigen.

Om dit te faciliteren schakelden we Ambassify in.
Een meetbaar platform om de sales te stimuleren door rewarding.

Ondertussen bestaat de community reeds uit 300 dakmakkers.

Ook een strategisch plan nodig om je ambities waar te maken?

Wil je aan de slag en een helder plan voor jouw bedrijf?

Contacteer ons

Bekijk onze andere cases

Inspiration newsletter

Ontvang maandelijks gratis inspiratie die jou echt vooruit helpt

Meer dan 100 ondernemers lieten zich al inspireren door onze nieuwsbrief.