Samen nemen we jouw marketing en communicatie in handen

Een consument krijgt meer dan 5000 marketingprikkels te verwerken per dag. Voor je jouw product of dienst ‘vermarkt’ denk je dus maar best heel goed na waar je jouw pijlen op mikt.

Nic Vermaut van WELL over marketingstrategie

Onze strategische trajecten, in co-creatie met jou en je team

1. Marketingscan

Elk traject start steevast met een diepgaande marketingscan. In deze fase nemen we aan de hand van drie halve dagen sessies jouw bedrijf (company map), jouw klanten (buyer persona’s) en jouw salesfunnel (customer journey) onder de loep. Deze biedt ons een schat aan informatie en legt meteen ook heel wat onbenut potentieel van jouw bedrijf bloot.

2. Branding

Vanuit de marketingscan merken we vrij snel of jouw huidige propositie, de waarde die je bedrijf belooft te leveren aan jouw doelgroep, effectief klopt met jouw huidige identiteit. De identiteit reflecteert zich in je logo, huisstijl en corporate story.

Elke vorm van communicatie of marketingactie begint met de juiste beleving en de eerste indruk. Indien die niet klopt gaan we aan de slag met jouw waardebepalingen en beloften en vertalen die naar een onderscheidend logo, herkenbare brandvisual en een unieke baseline.

Sofie well

3. Employer branding

De war for talent is niet alleen groot, bovendien blijkt dat sterk gemotiveerde medewerkers de basis zijn voor een succesvol bedrijf. Werken aan jouw employer brand creëert meer vertrouwen wat zorgt voor een positieve bedrijfscultuur en op zijn beurt voor meer productiviteit en een beter klantrelatie.

Dit traject doen we, net als alle strategische trajecten, heel grondig. Naast het bepalen van de EVP (employer value proposition) of wat jouw onderscheidende factor als werkgever is, rollen we de recruitement communicatie uit en brengen de volledige employee journey in kaart. Tenslotte maken we een plan op maat om de interne communicatie te optimaliseren. Finaal is deze laatste key. We merken dat heel wat ondernemingen veel centen stoppen in recruteren, maar niet op retentie werken waardoor er meer mensen uitstromen dan instromen.

Benieuwd hoe wij employer branding aanpakken?

Onze aanpak

“Het is niet omdat je een website hebt, al eens een nieuwsbrief uitstuurt of regelmatig een ‘postje’ op social media plaatst dat je aan marketing doet.”

Nic-Vermaut-Managing-partner

Nic Vermaut

Managing partner

4. Marketingplan

Vertrekkende vanuit de unieke positionering en een heldere strategie ontwikkelen we een strategisch plan waarin alle operationele acties zijn opgenomen om jouw doelstellingen te behalen. Met onze strategy map heb je finaal een battleplan om mee aan de slag te gaan.

Om deze laatste te evalueren en bij te sturen ontwikkelen we een dashboard die ons de nodige inzichten heeft, maar bovenal de effectiviteit van de campagnes meet. WELL coördineert het jaarplan en samen evalueren we elke maand onze marketinginspanningen en -opportuniteiten.

anneleen vanhaverbeke WELL

5. Marketingtools

Het marketingplan omschrijft helder welke middelen of marketingtools we willen inzetten. We optimaliseren jouw website, social mediakanalen en ontwikkelen alle offline salestools of campagnes om de broodnodige leads te converteren: direct mailing, e-mailcampagne, social campagnes of recruitement campagne. Hiervoor schakelen we de beste specialisten in zowel in-house als freelancers en stellen een team op maat van jouw ambities samen.

Op zoek naar meer inspiratie?

Ga samen met Nic, onze marketingstrateeg, aan de slag. Tijdens deze 1u durende sessie leggen we een aantal blinde vlekken bloot en gaan we na waar jij vandaag op kan schakelen.

Boek een gratis sessie

“Hartelijk bedankt voor het helder strategisch plan. We kijken er alvast heel hard naar uit om van die nieuwe concept samen een succes te maken.”

EMC WELL

Emma Callens

CEO EMC Greenroofs

Deze klanten volgden al een traject

Inspiration newsletter

Ontvang maandelijks gratis inspiratie die jou echt vooruit helpt

Meer dan 100 ondernemers lieten zich al inspireren door onze nieuwsbrief.