Case

Content & employer branding voor advocatenkantoor Novius

Novius header 4

Hoe zet je een brand in de markt?

Toen het advocatenkantoor Novius drie jaar geleden bij ons aanklopte, hadden ze net een nieuw logo en brand laten ontwikkelen. Maar hoe zet je dat in de markt? En hoe bereik je de juiste klanten en de juiste medewerkers? Een uitdaging waar WELL zich als strategische partner graag voor engageert.

Brainstorms leggen pijnpunten en prioriteiten bloot

In een eerste fase gingen we aan de slag met een company map om de identiteit en de waarden van het kantoor in kaart te brengen. Enkele brainstorms brachten de noden en pijnpunten naar boven. Daarbij stelden we vast dat Novius het onderscheidend vermogen niet voldoende uitspeelde. Juridische ondersteuning met een preventieve aanpak voor ambitieuze KMO’s en ondernemers.

We stelden de propositie scherp en werkten de buyer persona en customer journey uit. Zo konden we enkele tools ontwikkelen in functie van het DNA dat we hadden ontrafeld.

Novius employer branding2
Novius ebook

Novius als autoriteit: geven en nemen

Novius heeft heel wat kennis over fiscaliteit in huis. Door die inzichten te delen op Jubel, een nieuwswebsite voor de juridische, fiscale en financiële professional, profileert het advocatenkantoor zich als autoriteit. Tegelijk gebruikten we het E-book ‘Haal meer uit uw bedrijf’ als lead magnet om nieuwe, waardevolle leads te verzamelen.

Employer branding voor instroom medewerkers en stagiairs

In een tweede fase pakten we met een employer branding campagne de instroom van nieuwe mensen aan. We organiseerden drie workshops waarbij we ons opzomerstagiairs en voltijdse stagiairs richtten.

Ervaren advocaten bereikten we vooral via een doelgerichte LinkedIn campagne voor latent-werkzoekenden die tot volwaardige partner willen uitgroeien.

We wilden dat ook de bestaande medewerkers zich betrokken en gehoord voelden en als ambassadeurs van Novius ingezet konden worden.

Novius meester ondernemers

Een heldere visie en meetbare tools

Door terug te gaan naar de kern van Novius en de doelgroep, zijn we nu in staat om decommunicatietools heelgericht enmeetbaar in te zetten. Nu de radertjes geïnstalleerd zijn, is het zaak om de machine te voeden en bij te sturen. Daarmee helpen we Novius leads verzamelen en converteren, meer bezoekers op de site genereren, merkbekendheid versterken en nieuwe medewerkers aantrekken.

Ook nood aan een helikoptervisie voor je bedrijf?

Bekijk onze andere cases

Inspiration newsletter

Ontvang maandelijks gratis inspiratie die jou echt vooruit helpt

Meer dan 100 ondernemers lieten zich al inspireren door onze nieuwsbrief.